Sporten in een super inspirerende omgeving? B Gym is gevestigd in de oude typemachinefabriek van IBM. B Gym is onderdeel van B. Amsterdam, een nieuw concept-kantoor die kleine ondernemingen, start-ups en freelancers huisvest. Een collectief met bedreven en gedreven personen, en dat merk je.

Bij B Gym geloven wij dat een workout nooit een saai karwei hoeft te zijn.
Of je nou leert trappen en stoten in onze (kick)boks lessen, helemaal los gaat op de bokszak in onze zaktraining, in de circuittraining onze glijbaan op en neer rent of de tractorband helemaal kapot slaat met een fitnesshamer. Je zult met name heel veel lol hebben.
In onze groepslessen leggen wij de nadruk op afwisseling zodat trainen bij ons geen sleur wordt. Voeg daar nog aan toe onze enthousiaste en bedreven leraren, motiverende muziek en 20 tot 30 man die tegelijkertijd aan het trainen zijn.

Zoals al veel van onze klanten zeggen “het uur vliegt gewoon voorbij”.

Wat zeggen onze klanten?

Eerste keer kickboksen voor mij.. Gevoel vlak na de training: moe, voldaan en eigenlijk nog wel zin om door te gaan! Inmiddels de volgende morgen.. spierpijn, terugdenkend aan de harde klappen maar vooral zin in de volgende les. Uitstekende leraar.. ik zeg tot volgende week. 🙂

-Pim-

Enorm leuke en leerzame kickboksles. Naar mijn mening waren we niet lang bezig terwijl we toch een uur hebben gekickbokst. Het is een geschikte les voor zowel beginners als mensen die langer kickboksen. De leraar is echt heel vriendelijk, heel beleefd en zeer betrokken. Hij let heel goed op je techniek, houding en geeft je feedback zo nodig. Zeker een aanrader!

-Murab-

Mega zwaar maar mega tof! Goede instructies en leuke materialen 🙂

-Reneé-

Toffe training! Leraar super enthousiast en veel aandacht voor techniek! Zeker aanrader. Het enige waar je rekening mee moeten houden is dat er niet heel veel douches zijn. Op de tweede van het gebouw en de vierde verdieping is er douche bij de toiletten.

-Camille-

Heftige training! Ben wel wat gewend, maar ben echt kapot gegaan. Heerlijk! En zoals bij elke circuit training kan je het natuurlijk zo zwaar maken als je zelf wilt.. Kom zeker terug!

-Georgette-

Hele fijne les met goede opbouw en aandacht voor techniek. Oefenen is samen met een partner maar geen sparren

-Daniel-

Altijd lekker en pittig! Zeker een aanrader!

-Jill-

Top les! Fijne sfeer in de gym, intensieve work out, leuke gemotiveerde groep en voldoende aandacht voor beginners. Ik kom zeker terug 🙂

-Joya-

Heerlijke zaktraining gehad bij BGym. Lekker intensief en Stijn is een motiverende en aardige trainer. Aanrader voor iedereen die lekker aan de slag wilt.

-Jeffrey-

Fijne, no-nonsense gym en leuke circuit training met zware, maar afwisselende oefeningen. De trainer let goed op je niveau en moedigt tussendoor aan. Mooie balans tussen conditie-en krachttraining. Enige basisconditie is wel handig, maar niet vereist. Voor ieder niveau zijn er weer meer of minder zware gewichten bij de oefeningen.

-Liselotte-

Super lekkere workout! Echt een aanrader. De leraar ziet er uit als een fitte versie van Willie wartaal dus ik hoopte stiekem op een chill lesje, maar schijn bedreigd: hij liet ons vanaf minuut één zwoegen. Met Jay-Z op de achtergrond heel prima te doen! Er hing een relaxte sfeer onder de deelnemers en iedereen krijgt genoeg persoonlijke aandacht. Heel cool extraatje van deze locatie, die is gevestigd in een oud gedeelte van een postsorteercentrum, is dat ze van de oude postband een glijbaan hebben gemaakt. Ik zou het iedereen aanraden een keer mee te trainen!

-Anne-

B gym is een heel leuke, verrassende locatie! De circuit training is wel pittig, een uur vlammen. Gezellige sfeer, goede begeleiding, enthousiaste groep: super workout!

-Nicole-

Een pittige workout in een stoere en inspirerende omgeving. Veel persoonlijke begeleiding wat voor mij als beginnende kickbokser erg fijn is. Ook de gemotiveerde groep is leuk om mee te trainen

-Michelle-


LOCATIE

B Gym

Johan Huizingalaan 763A,

1066 VH Amsterdam

 

 Phone: +31-620-65-15-72

email: Info@b-gym.nl

B Gym

Johan Huizingalaan 763A,

1066 VH Amsterdam

 

 Phone: +31-620-65-15-72

email: Info@b-gym.nl

Veel gestelde vragen

  • Is (kick)boksen gevaarlijk?

    Zoals eerder besproken wordt er bij ons niet gespard tijdens de les. Mocht je toch willen sparren, na de les is er gelegenheid om onder toezcht te sparren. Bij ons wordt er op een traditionele manier getraind dat betekent dat de stoot- en traptechnieken worden geoefend met behulp van een trainingspartner. Kort gezegd, je stoot en trapt op elkaars open handschoen en dekking. Wij letten er heel goed op dat mensen dit op een rustige en beheerste manier doen en moedigen mensen aan om zelf ook aan te geven als ze iets te hard vinden gaan of het gewoon weg spannend vinden. De kans dat er op deze manier wat gebeurt is heel klein. Door niet te sparren en de B.Ginner cursus proberen wij het zo veilig mogelijk te maken. Het is natuurlijk wel sport dus je kan je blesseren.

  • Waarom wordt er niet gespard?

    Sparren, zeker bij kickboksen, verhoogt het risico op blessures aanzienlijk. Helemaal met beginners, omdat heel begrijpelijk, zij sparren nog eng vinden. Door die angst gaan zij vervolgens  onbeheerst en te hard trappen en stoten. Door het gebrek aan techniek wordt er verkeerd geblokt wat het risico op blessures nog groter maakt.

    Daarnaast hebben wij gemerkt dat zelfs als je sparren optioneel maakt tijdens de lessen, er veel mensen (vooral mannen) het lastig vinden om dan nee te zeggen en vanuit een soort groepsdruk dan toch maar gaan sparren.

  • Wat moet ik aan?

    Wij lopen geen modeshow, wij gaan (kick)boksen. Dus comfortabele kleding.

    T-shirt, korte of lange trainingsbroek (let op je zal het eerder te warm krijgen dan te koud).  Wij raden voor kickboksen een kickboksbroekje aan, deze zitten heel fijn en bieden veel bewegingsvrijheid.

    Met boksen mag je schoenen aan (geen buitenschoenen). Kickboksen doe je op je blote voeten.

  • Val ik af van (kick)boksen?

    Boksen en kickboksen staat in de top 5 beste sporten voor afvallen. Tijdens het (kick)boksen verbrand je veel calorieën, omdat je tijdens een (kick)bokstraining constant in beweging bent. Er zijn weinig pauzes tijdens de training, waardoor je lichaam continue moet blijven werken en je hartslag hoog blijft. Afhankelijk van je gewicht en hoe goed je zelf meedoet, kan je tussen de 500-1000 calorieën verbranden.

  • Hoe goed moet mijn conditie zijn?

    Het helpt zeker als je een goede conditie hebt, de training is redelijk intensief en op hoog tempo. Toch kun je zonder goede conditie zeker meedoen. Train gewoon zo hard als JIJ kunt en het belangrijkste: luister naar je lichaam. Een beetje ongemak hoort erbij, pijn niet. Je zult sowieso zien dat je conditie hard vooruit zal gaan.

  • Is (kick)boksen ook leuk voor vrouwen?

    Kickboksen een agressieve sport voor mannen? Die gedachte is al lang verleden tijd. Wereldwijd wordt kickboksen onder vrouwen steeds populairder. Niet zo gek, want kickboksen verstevigt het lichaam van top tot teen, stimuleert de geest en helpt het om een sterke en positieve mentale houding te ontwikkelen. Een belangrijk aspect is het zelfvertrouwen dat vrouwen van kickboksen krijgen.

  • Wat voor materiaal heb ik nodig?

    Voor boksen heb je bokshandschoenen en zwachtels nodig. Bij het kickboksen heb je ook nog scheenbeschermers nodig. Wij hebben in principe voldoende leenhandschoenen en -scheenbeschermers. Mocht je je eigen spullen willen hebben kun je bij ons adviezen krijgen over wat je het beste kunt kopen. Wij verkopen zelf ook de nodige materialen, uiteraard staat het je vrij om elders je materialen aan te schaffen.

  • Kan iedereen leren (kick)boksen

    In Amerika zeggen ze dat boksen wetenschap is, dat kan best kloppen, maar het is geen hersenchirurgie. We kunnen niet allemaal wereldkampioen worden, maar we kunnen wel allemaal de basics van boksen en kickboksen leren.

    Wat je je wel moet realiseren is dat het GOED leren van de technieken veel tijd en heel veel herhaling kost. Als je de sport goed wil leren moet je echt wel minimaal twee keer per week komen trainen.

    Repetition is the mother of all skill

  • Hoe laat moet ik aanwezig zijn?

    Bij een school waar ik vroeger trainde, kreeg je low kicks als je te laat kwam of de rest van de groep moest zich opdrukken totdat jij je spullen eindelijk aanhad. Gek genoeg kwam hier bijna nooit iemand te laat! Zulk soort methodes hanteren wij niet, maar we waarderen het wel als je gewoon op tijd bent.

    Zorg dat je minimaal 10 minuten voor aanvang van de les aanwezig bent, zodat zodra we beginnen iedereen zijn spullen aanheeft.

Staat je vraag er niet bij?