ZAKTRAINING

ZAKTRAINING

Buy
800 -1000 kcal burned
60

minutes

Level: Very hard
Limit of participants
16
Trainers:

Zaktraining

Zaktraining is veruit de allerleukste en dynamische manier om het hele lichaam te trainen, af te vallen en je conditie aanzienlijk te verbeteren. Wat is er nou leuker dan een uur lang helemaal los te gaan op een bokszak.

Bij een zaktraining (kickboks training op de bokszak) gebruik je dezelfde technieken en train je dezelfde spieren als bij kickboksen, alleen voer je de technieken uit op een bokszak.

Een van de grootste voordelen van zaktraining is dat je als beginner die de technieken nog niet beheerst meteen vanaf het begin vol mee kan doen. Je voelt je een absolute “Rocky” aan het eind van de zaktraining. Het mooiste van allemaal, ik heb nog nooit meegemaakt dat een bokszak terugslaat.

Daarnaast is het voor de wat meer gevorderde kickbokser nog steeds een hele uitdagende training.

Tijdens de zaktraining werk je met z’n tweeën en voer je om de beurten de technieken uit. Tussen deze combinaties door doe je kracht oefeningen. Hier door is een zaktraining de perfecte training om veel calorieën te verbranden en het lichaam snel in topconditie te krijgen. De trainingen zijn pittig, maar je hebt zelf controle over de intensiteit.

Zaktraining sla letterlijk de stress van je af.

Uit meerdere onderzoeken komt naar voren dat zaktraining een van de meest effectieve methodes is om van je stress af te komen.

“Hitting a punching bag can be a physical and symbolic expression of stress or anger. Physically, hitting a punching bag produces a response in your body that helps to relieve tension”

Vergeet tijdens het stoten en trappen dan niet aan je baas, je ex, die vervelende collega of wie dan ook te denken. Desgewenst kunnen wij een foto voor je op de bokszak plakken 😉

veilige zaktraining

De bokszak/heavybag (de naam zegt het al) is een zwaar ding, daarom is het tijdens de zaktraining  heel belangrijk dat je je handen goed beschermt. Wij hebben leenhandschoenen liggen, maar raden je daarnaast aan om bandages te gebruiken. Luister tijdens de les goed naar de uitleg van de technieken. Je houdt om de beurten de zak voor elkaar vast, mocht de bokszak toch gaan zwaaien, nooit op een zak slaan die naar je toe zwaait.